داستان تمدن اسلامي ب :


. ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ ، . .


سلام عليکم .


بعد ياد(الف)آوري :


ضمن تبريک جمعه ي آخر ماه مبارک رمضان ، که وارد شب اون شده ايم ، البته به افق ما ، در آذربايجان شرقي ، بعنوان مثال در همين ماه مبارک بود که دبيرکل حزب الله لبنان ، البته به روايت تلويزيون يا سيماي اين :


ج.ا


يعني جمهوري اسلامي ، گفته اي داشت به اين مضمون که :


ايران ، البته يعني جمهوري اسلامي ايران ، در سوريه نقش مستشاري داشته و نه اوني که بعضيا به ايران نسبت ميدن که اونو مستمسک قرار بدن ، مثلا در سازمان ملل !


خب ! من کاري به اين ندارم که مثلا بقولي :


آمريکا تو چه فکريه !؟


يا مثلا دوي ، و حتي چهار بعلاوه يکشم !؟ به نمايندگي دنيا ! يا بقولي :"ملل" !


بحثم اين نيست که با اين يادآوري ، نه تنها مثلا :"مدافعان حرم" ايراني ، بلکه مثلا افغاني و پاکستاني و . يعني چي !؟ خودشم به شهادت شهداي اونا !؟


ياد!م مياد وقتي حرف از کمک ، حالا مثلا مومنانه !؟ يا . !؟ ايران به يمن زده شده ، مقام معظم رهبري پاسخي داشتن به اين معنا :  اول اينکه راه کمک به اونجا مگه بازه !؟ در ثاني اگه بشه کمک کرد که ما به تعبير معروف :"دولّا دولّا" نمي کنيم و هرچي از دستمون بر بياد ميکنيم .


يعني تو قضيه بقولي :"خط مقدّم مقاومت"م همينطوره ! و داستانش مثل داستان فلسطين و قدسه ! و اين سازمان ملله که به تعبير معروف :"شتر سواري"شو قايمکي ميکنه ! و گويا هيشکي خبر نداره که مثلا يمن يکي از "ملل" نيست ! ولي اشغالگر قبله ي اول مسلمين هم نه ! پايتخت فلسطين ! يکي از ملل که نه ! بلکه بقولي آقازاده ي اربابشه ! يا ارباباشه ! پنج بعلاوه يکشو ميگم !


خب ! مسئله چيه !؟ بحث يا کاوشو ميگم !؟


همونطور که در عنوان گفته شده ، بعد يادآوريه !


خب ! بعد يادآوري چيه !؟


آيا مثلا حسه !؟ يا مثلا دوست داشتن دله !؟ و مثلا دوست دارم يا دلم مي خواد سوريه رو هم اشغال کنم !؟ عراقم هميطور !؟ خودشم بسم :"داعش" !؟ يعني حکومت اسلامي عراق و شام !؟ و سازمان مللم مشغول "شترسواري"ش ! خب ! ديگه کُ :


ج.ا !؟


رو دوست داري آقازاده !؟ که اشغال کني ! و بقولي ، تو تلويزيون ، بگي : اينجا خونه ي منه !


خودشم بوده ! و هيشکيم :"ياد"شم نياد که خونه ي اون ! بوده ! يا اونم بوده ! و بعدشم ! بهش فکرم نکنه !


البه اگه بعدش فکر يا انديشه باشه !


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، يا أَيهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيءٌ عَظِيمٌ ، . .


اين داستان ادامه دارد ! ان شاءالله ، منتها مسئله اينه که کجاي داستانه !؟ و اشغالگر تا کجا رو اشغال کرده ! و ! بله و ما رو بيرون کرده !؟ و ! بله و از کجا به کجا !؟ به مثلا صحراي سينا !؟ يا به :"صفر" :


صفر يک


دهکده ي جهانيش !؟ البته اگه خودش تکيه نزده باشه بر تخت "صفر" :


صفريک


دهکده ي جهاني !


آخه اين صفري که گفته ميشه که :"صفر" نيست ! مثل :"أحَد"يه که تو نماز گفته ميشه ! "أحد"ي که صمده و بقول آقا اباعبدالله عليه السلام يعني : لم يلد و لم يولد ، ولم يکن له کفوا :"أحد" .


شب بخير و به اميد ادامه ي داستان ان شاءالله  


-----------------------------------------------


زيرنويس (دم اذان مغرب به افق ايران ، آذر بايجان شرقي ، شهر جديد سهند ) :


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَ(ب)شْهَدُ ! . .


الف :


ذِکر


در قرآن يکي از مواردي که :"ذکر" اومده ايه زيره :


وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي اَّبُورِ مِنْ "بَعْدِ الذِّكْرِ" : أَنَّ الْأَرْضَ يرِثُهَا عِبَادِي الصَّالِحُونَ


تفسير کوتاه :


پرسشي در برنامه ي :"درسهايي از قرآن" آقاي قرائتي در تلويزيون ، که باز بخشيم داشت در اين ماه مبارک ، مطرح شده بود !


چرا !؟ خب برا اينکه پاسخ پرسشم داده شده شده ديگه !


يعني با پاسخ ديگه اون پرسش مطرح نيست که :


در سلام نماز که گفته ميشه :


عبادالله الصالحين


کي يا کيا هستن ؟


خب چرا !؟ برا اينکه :


. أَنَّ الْأَرْضَ يرِثُهَا عِبَادِي الصَّالِحُونَ


وچون مثلا علما يا دانشمندا وارث پيامبران هستن


پي عبادالله الصالحين علما يا دانشمندا هستن .


خب ! ضمن اينکه يه پرسش ديگه هم تو همون درسها مطرح شده ، ولي گويا هنوزم بقوت خود باقيست که :


. مَغْضُوبِ عَلَيهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ .


هم تو نماز گفته ميشه کيا ! هستن !؟


و بمونه ، پرسشي که مطرحه اينه که عباد و علما يا دانشمندا هم مثل :"منافقون" جمع بکار برده شده !


حالا در ثانيشم بمونه ! مثلا نعلمشون بر وزن :"نَشهَدُ" ! بقول طلبه ها !


ب :


بر وزن :"نَ"عبُدُ در :


. ، إِياكَ :"نَعْبُدُ" وَإِياكَ نَسْتَعِينُ ، . .


پ :


در نهج البلاغه ، در خطبه ي اول اومده :


اونکه توصيف کنه (ت) خدا رو ، برا خدا قرين قرار داده و در نهايتم اشاره کرده به خدا و اوني که اشاره کنه بخدا جاهله بهش ! حالا چه در مقابل عالم يا دانشمند ، و چه بقولي عاقل !


ت :


توصيف شامل "أحد"م ميشه !


با اين حساب :


. ، ولم يکن له کفوا احد .


به اين معنا نميشه که أحدي کفو، يا در کنار خدا نيست ! بلکه معناش اين ميشه که خدا کفوي بعنوان :"أحَد"م نداره ! و بعبارت ديگه نميشه گفت : ألله أحد !


بله :"گفته" ي :"الله" ، مثل هر"گفته" ي ما يه گفته هست ! ولي آيا گفته!ي ما :أحَده !؟  


 

داستان تمدن اسلامي

داستان تمدن اسلامي ب

داستان تمدن اسلامي ت

داستان تمدن اسلامي پ

، ,؟ ,يا ,ي ,مثلا ,گفته ,گفته ميشه ,؟ و ,به اين ,يکي از ,ماه مبارک ,الْأَرْضَ يرِثُهَا عِبَادِي ,أَنَّ الْأَرْضَ يرِثُهَا ,اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش خصوصی شنا hiholiday 52437336 آموزش خیاطی غرور شراب شیراز ایکس داکس akhbar tecnolozh11 جدیدترین اخبار و اطلاعات سئو حرفه ای مطالب اینترنتی