داستان تمدن اسلامي ب :
. ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ ، . .
سلام عليکم .
بعد ياد(الف)آوري :
ضمن تبريک جمعه ي آخر ماه مبارک رمضان ، که وارد شب اون شده ايم ، البته به افق ما ، در آذربايجان شرقي ، بعنوان مثال در همين ماه مبارک بود که دبيرکل حزب الله لبنان ، البته به روايت تلويزيون يا سيماي اين :
ج.ا
يعني جمهوري اسلامي ، گفته اي داشت به اين مضمون که :
ايران ، البته يعني جمهوري اسلامي ايران ، در سوريه نقش مستشاري داشته و نه اوني که بعضيا به ايران نسبت ميدن که اونو مستمسک قرار بدن ، مثلا در سازمان ملل !
خب ! من کاري به اين ندارم که مثلا بقولي :
آمريکا تو چه فکريه !؟
يا مثلا دوي ، و حتي چهار بعلاوه يکشم !؟ به نمايندگي دنيا ! يا بقولي :"ملل" !
بحثم اين نيست که با اين يادآوري ، نه تنها مثلا :"مدافعان حرم" ايراني ، بلکه مثلا افغاني و پاکستاني و . يعني چي !؟ خودشم به شهادت شهداي اونا !؟
ياد!م مياد وقتي حرف از کمک ، حالا مثلا مومنانه !؟ يا . !؟ ايران به يمن زده شده ، مقام معظم رهبري پاسخي داشتن به اين معنا : اول اينکه راه کمک به اونجا مگه بازه !؟ در ثاني اگه بشه کمک کرد که ما به تعبير معروف :"دولّا دولّا" نمي کنيم و هرچي از دستمون بر بياد ميکنيم .
يعني تو قضيه بقولي :"خط مقدّم مقاومت"م همينطوره ! و داستانش مثل داستان فلسطين و قدسه ! و اين سازمان ملله که به تعبير معروف :"شتر سواري"شو قايمکي ميکنه ! و گويا هيشکي خبر نداره که مثلا يمن يکي از "ملل" نيست ! ولي اشغالگر قبله ي اول مسلمين هم نه ! پايتخت فلسطين ! يکي از ملل که نه ! بلکه بقولي آقازاده ي اربابشه ! يا ارباباشه ! پنج بعلاوه يکشو ميگم !
خب ! مسئله چيه !؟ بحث يا کاوشو ميگم !؟
همونطور که در عنوان گفته شده ، بعد يادآوريه !
خب ! بعد يادآوري چيه !؟
آيا مثلا حسه !؟ يا مثلا دوست داشتن دله !؟ و مثلا دوست دارم يا دلم مي خواد سوريه رو هم اشغال کنم !؟ عراقم هميطور !؟ خودشم بسم :"داعش" !؟ يعني حکومت اسلامي عراق و شام !؟ و سازمان مللم مشغول "شترسواري"ش ! خب ! ديگه کُ :
ج.ا !؟
رو دوست داري آقازاده !؟ که اشغال کني ! و بقولي ، تو تلويزيون ، بگي : اينجا خونه ي منه !
خودشم بوده ! و هيشکيم :"ياد"شم نياد که خونه ي اون ! بوده ! يا اونم بوده ! و بعدشم ! بهش فکرم نکنه !
البه اگه بعدش فکر يا انديشه باشه !
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، يا أَيهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيءٌ عَظِيمٌ ، . .
اين داستان ادامه دارد ! ان شاءالله ، منتها مسئله اينه که کجاي داستانه !؟ و اشغالگر تا کجا رو اشغال کرده ! و ! بله و ما رو بيرون کرده !؟ و ! بله و از کجا به کجا !؟ به مثلا صحراي سينا !؟ يا به :"صفر" :
صفر يک
دهکده ي جهانيش !؟ البته اگه خودش تکيه نزده باشه بر تخت "صفر" :
صفريک
دهکده ي جهاني !
آخه اين صفري که گفته ميشه که :"صفر" نيست ! مثل :"أحَد"يه که تو نماز گفته ميشه ! "أحد"ي که صمده و بقول آقا اباعبدالله عليه السلام يعني : لم يلد و لم يولد ، ولم يکن له کفوا :"أحد" .
شب بخير و به اميد ادامه ي داستان ان شاءالله
-----------------------------------------------
زيرنويس (دم اذان مغرب به افق ايران ، آذر بايجان شرقي ، شهر جديد سهند ) :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَ(ب)شْهَدُ ! . .
الف :
ذِکر
در قرآن يکي از مواردي که :"ذکر" اومده ايه زيره :
وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي اَّبُورِ مِنْ "بَعْدِ الذِّكْرِ" : أَنَّ الْأَرْضَ يرِثُهَا عِبَادِي الصَّالِحُونَ
تفسير کوتاه :
پرسشي در برنامه ي :"درسهايي از قرآن" آقاي قرائتي در تلويزيون ، که باز بخشيم داشت در اين ماه مبارک ، مطرح شده بود !
چرا !؟ خب برا اينکه پاسخ پرسشم داده شده شده ديگه !
يعني با پاسخ ديگه اون پرسش مطرح نيست که :
در سلام نماز که گفته ميشه :
عبادالله الصالحين
کي يا کيا هستن ؟
خب چرا !؟ برا اينکه :
. أَنَّ الْأَرْضَ يرِثُهَا عِبَادِي الصَّالِحُونَ
وچون مثلا علما يا دانشمندا وارث پيامبران هستن
پي عبادالله الصالحين علما يا دانشمندا هستن .
خب ! ضمن اينکه يه پرسش ديگه هم تو همون درسها مطرح شده ، ولي گويا هنوزم بقوت خود باقيست که :
. مَغْضُوبِ عَلَيهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ .
هم تو نماز گفته ميشه کيا ! هستن !؟
و بمونه ، پرسشي که مطرحه اينه که عباد و علما يا دانشمندا هم مثل :"منافقون" جمع بکار برده شده !
حالا در ثانيشم بمونه ! مثلا نعلمشون بر وزن :"نَشهَدُ" ! بقول طلبه ها !
ب :
بر وزن :"نَ"عبُدُ در :
. ، إِياكَ :"نَعْبُدُ" وَإِياكَ نَسْتَعِينُ ، . .
پ :
در نهج البلاغه ، در خطبه ي اول اومده :
اونکه توصيف کنه (ت) خدا رو ، برا خدا قرين قرار داده و در نهايتم اشاره کرده به خدا و اوني که اشاره کنه بخدا جاهله بهش ! حالا چه در مقابل عالم يا دانشمند ، و چه بقولي عاقل !
ت :
توصيف شامل "أحد"م ميشه !
با اين حساب :
. ، ولم يکن له کفوا احد .
به اين معنا نميشه که أحدي کفو، يا در کنار خدا نيست ! بلکه معناش اين ميشه که خدا کفوي بعنوان :"أحَد"م نداره ! و بعبارت ديگه نميشه گفت : ألله أحد !
بله :"گفته" ي :"الله" ، مثل هر"گفته" ي ما يه گفته هست ! ولي آيا گفته!ي ما :أحَده !؟
، ,؟ ,يا ,ي ,مثلا ,گفته ,گفته ميشه ,؟ و ,به اين ,يکي از ,ماه مبارک ,الْأَرْضَ يرِثُهَا عِبَادِي ,أَنَّ الْأَرْضَ يرِثُهَا ,اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ
درباره این سایت